onsdag den 13. november 2019

Min praktik uge hos DEN LILLE MALER i ESBJERG

Mit navn er Sandra, jeg er en ung frisk pige på 22 år, og kommer fra Billund.
Jeg går på malerskolen i Holstebro, hvor jeg er i gang med grundforløbet.

Har derfor fået lov til at komme i 6 dages praktik hos Allan. (Den lille maler)
I mit, praktikforløb hos Allan har jeg været med til at gøre en nikotin ramt lejlighed, klar til indflytning. 
Når man går ind i en lejlighed der skal istandsættes til nye lejre, skal man først og fremmest dække ORDENTLIGT af inden malerarbejdet kan gå i gang. 
Når malerarbejde, kan gå i gang, lukker du diverse huller med letvægtsfiller, derefter kan du påbegynde malingen, man beskærer alle hjørner hvor den store rulle ikke kan komme til. 
Så er der plads til at der kan rulles loft, og derefter vægge.
Vi har i dette tilfælde brugt det man kalder en isotop, som er beregnet til nedslag af nikotin. væggene samt lofterne, er blevet malet 3 gange for at opnå det rette resultat. 
Når loft og vægge er malet færdig, går man vider til træværk. Dette skal vasket ordentligt af med grundrens, og igen med rent vand, herefter er træværket klar til at blive spartlet og slebet træværket, kan nu lakeres.  (LÆS MERE UNDER BILLEDERNE


Her ses, nikotin ramt stue, i gang med malerbehandling.

Resultatet af stuen, malet med isotop og lakeret træværk.


Her ses, nikotin ramt badeværelse, med i igangværende behandling.


For hver ny opgave der bliver lavet, er der en tørretid på 24 timer.


Efter hvert malerarbejde, rydder vi pænt op efter os


Hvorfor jeg ser bygningsmaler værende interessant 
Jeg vil gerne være maler fordi, jeg synes at de resultater du fx opnår ved at lave denne lejlighed fra nikotin ramt, til en flot istandsat lejlighed er tilfredsstillende at have været med til at lave, det er lige så tilfredsstillende for mig som male at se mine kunder også er glade for det færdige lavet arbejde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar